Sivut

perjantai 13. toukokuuta 2016


Töissä Dansk Bankissa


Monet ovat kyselleet, että mitä teen työkseni, no olen Danske Bankissa töissä sijoitusasiantuntijana, Senior Personal Banker Investment. Olen ollut töissä ensi Sampopankissa ja nyt Danske Bankissa jo kohta 13 vuotta. Aluksi pendelöin Lahti –Helsinki väliä ennen oikorataa. Kello herätti 5.45 ja aamujunaan hyppäsin ja kotiin pääsin viideltä työpäivän jälkeen, joten kotona olin seiskan jälkeen. Elin siis vain työlle pari vuotta, mutta silloinhan ei ollut lapsia, joten se kävi minulle. Olin myös paljon sukulaisten ja ystävien luona yötä, ettei ihan joka päivä tarvinnut istua 90 min junassa.

Kaksi ja puoli vuotta jaksoin pendelöidä ja kun paikka avautui Lahden konttoriin eli koti kaupunkiini niin otin ilolla paikan vastaan. Olen suorittanut työnantajan kustantamana Arvopaperivälityskeskusken Sijoittaja tutkinnot eli APV 1 ja APV 2. Rohkaisen jokaista käymään tenttimässä kyseiset kurssit, jos olette kiinnostuneita pankkiurasta. Nämä tutkinnot ovat tänä päivänä pankki- ja vakuutusalalla todella tärkeitä. Tässä urani aika olen pyöräyttänyt pari tyttöä ja ollut heidän kanssa hoitovapaalla kotona, koska lapsuus on vain niin lyhyt aika.

Töissä olen päässyt mukaan moniin projekteihin. Olen päässyt kouluttamaan kollegoitani niin sijoitusjärjestelmiin, sijoitustuotteisiin, myyntitekniikoihin, asiakaskohtaamisiin kuin ihan talon sisäiseen toimintakulttuuriin liittyen. Tämä on ollut minulle työelämän suola. Olen ulospäinsuuntautunut, avoin, räiskyvä persoona, joka pitää esiintymisestä, toisten tsemppaamisesta ja hyvän yhteishengen luomisesta. Näissä tunnelmissa olenkin tänään töissä Helsingissä. Jaamme toisillemme omaa osaamistamme, teemme työpajoja, mietimme tulevaisuutta ja miten siitä saadaan asiakkaillemme vielä parempi ja miten pankkina osaamme olla empaattisia ja relevantteja asiakkaan jokaisessa elämäntilanteessa. Näitä asioita on hyvä miettiä ihan kaikissa tilanteissa ja ihmissuhteissa. Soveltamaan pääsee asioita myös kotona ja perheen kesken: Miten osaan kuunnella? Miten löydän ne tärkeät asiat mitä toinen sanoo? Mitä tunteita hänellä on sanomansa takana? Miten minun tulisi siihen reagoida. Miten voin yllättää toisen positiiviseksi ja saamaan aikaan kokemuksen, jossa päästään ihan uudelle levelille? Kyllä työ on ihanaa.



Tänään sain kokea itseni maalaiseksi. Lähdin kukon laulun aikaan Lahdesta ja hyppäsin vähän yli kuuden junaan. Jäin hienosti maalaisena Pasilassa pois ja katsoin taululta mikä juna Pohjois- Haagaan menee. Laiturilta nousin junaan, mutta kun rupesi Tikkurila näkymään ruudussa totesin, että jotain on mennyt pieleen. Aikaisemmin olen lentokenttäjunaan hypännyt  Helsingistä. Noh konnari oli aivan ihana jakertoi että nyt matkustetaan sitten lentokentän kautta perille eli 8 min matka kesti 45 min, mutta tulipahan nähtyä maisemia. Ärsyttäväksi tilanteen teki se että olin latautunut aamutreeniin ja nyt se aika meni maisemien katsomiseen..... Hermo oli piukalla kun saavuin vihdoin töihin.


Näihin kuviin ja tunnelmiin on hyvä lopettaa. Pidän siis työstäni ja olen onnellinen, että pääsen toteuttamaan itseäni. Kiitos #DanskeBank #munpankki #paraspankki
Instagram  fitnessvenla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti